V minulé části jsme se zaměřili na to, v jaké míře se sociální sítě v procesu náboru zaměstnanců nejčastěji používají. Dnešní část se pokusí zmapovat konkrétní aktivity, které se na jednotlivých platformách používají nejčastěji. Zaměříme se tři dominantní hráče na trhu: LinkedIn, Facebook a Twitter.
Mohlo by se zdát, že rozdíl mezi jednotlivými sociálními sítěmi není až zas tak podstatný z pohledu personalisty - jsou tam přeci konkrétní lidé, mají svůj profil a přispívají svými texty, obrázky a sdílí odkazy. To je jistě fakt, ale tím podobnost končí.
Jednu zásadní aktivitu dokonce musíme dělat na všech třech sociálních sítích - inzerovat pozice. Je to vlastně logické. Pokud bereme v potaz rozdílnost mezi platformami, jen tento přístup nám zaručí, že oslovíme nejširší možné spektrum potenciálních kandidátů na námi inzerované pozice. Které aktivity se vyplatí cílit specificky pro určitou platformu?
Podívejme se nyní na jednotlivé sociální sítě odděleně a identifikujme si aktivity, pro které jsou nejvíce přínosné.
LinkedIn, jako síť vybudovaná s jasným zaměřením na profesionály a business uživatele, má samozřejmě celou řadu předností v tomto ohledu. To, co LinkedIn ale nenabízí je celistvější pohled na osobnost kandidáta - lidově řečeno, každý uživatel LinkedIn se snaží sám sebe prezentovat v tom nejlepším světle. V tomto ohledu je třeba se na LinkedIn dívat jako na virtuální životopis.
Facebook má jiné zaměření než LinkedIn a informace dostupné na Facebooku proto představují ideální "doplněk" k údajům z LinkedIn. To se týká především oblastí rodinného života, volného času, zájmů a koníčků. Tyto informace personalistům pomáhají vytvořit si ucelený obrázek o osobnosti kandidáta a naopak - vytvořit ucelený obrázek o naší firmě.
Je také dobré sledovat na Facebooku chování kandidáta po pohovoru.
Twitter je do značné míry podobný jako Facebook a dokresluje osobnost kandidáta. Důraz zde není tolik na mezilidské vazby, ale spíše na témata, názory, postoje a zájmy. Podobně jako v případě Facebooku se i Twitter vyplatí používat k propagaci naší firmy a hodnot, které představuje a zastává - dáte tím šanci kandidátům mít jasnější obrázek o firmě a více důvodů proč pro ni pracovat.
V příští a poslední části se podíváme detailněji jaký typ informací můžeme najít na dvou, pro personalisty nejdůležitějších, sociálních sítích - LinkedIn a Facebook - nalézt.